مقایسه را ببنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

جلوبندی سازی چیست؟ چه فرقی با مکانیکی دارد؟

جلوبندی سازی چیست

جلوبندی سازی چیست؟ چه فرقی با مکانیکی دارد؟

فهرست مطالب

هر وقت که خودروی ما دچار مشکلی شود بدون تعلّل به اولین مکانیکی مراجعه می‌کنیم اما جالب است که بدانید مکانیکی و تعمیرات تخصصی خودرو زیرشاخه‌های مختلفی دارد. با پیشرفت ساختار اتوموبیل‌ها و گستردگی سیستم‌های مختلف ماشین، مکانیکی به بخش‌های تخصصی مثل باطری سازی، تعمیرات برق، جلوبندی ‌سازی، قفل‌سازی و نصب دزدگیر و … تقسیم شده‌است که هرکدام مسئولیت یک بخش ویژه خودرو را برعهده دارند.

تخصصی‌تر شدن شاخه‌های مختلف مکانیکی به صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک بسیاری کرده‌است زیرا رانندگان برخلاف گذشته زمان زیادی را صرف عیب‌یابی و پیدا کردن فرد متخصص نمی‌کنند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که جلوبندی سازی چیست و چه تفاوتی با مکانیکی دارد.

جلوبندی سازی چیست؟

برای تعریف تعمیرگاه جلوبندی سازی ماشین ابتدا باید بدانید که جلوبندی چیست. جلوبندی خودرو به بخش‌های جلویی و زیرین خودرو گفته می‌شود که شامل سیستم تعلیق، سیستم فرمان، کمک فنرها، چرخ‌ها، سیستم ترمز و … است. وظیفه‌ی اصلی این بخش هدایت خودرو، تغییر جهت و حفظ وزن و تعادل وسیله‌ی نقلیه است.

جلوبندی سازی چیست
جلوبندی سازی به تعمیر و بررسی سیستم تعلیق و هدایت خودرو می‌پردازد.

با توجه تعریف فوق، جلوبندی سازی مربوط به تعمیرات تخصصی جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو است.و هدف اصلی جلوبندی ساز تعمیر و یا سرویس دوره‌ای ( آچار کشی) قطعات مختلف جلوبندی است تا سیستم تعلیق و هدایت خودرو به درستی کار کند.

جلوبندی ساز کیست؟ فرق جلوبندی ساز با مکانیک چیست؟

همانطور که پیش‌تر در این مورد توضیح داده‌ایم، جلوبندی‌ ساز به طور تخصصی به تعمیرات و بررسی سیستم تعلیق، سیستم هدایت و فرمان، سیستم ترمز، تعویض لنت‌ها و تنظیم فنر و کمک‌فنرهای خودرو می‌پردازد در حالی که مکانیک‌های به طور عمومی ایرادات و نقص‌های هر خودرو را می‌دانند و آن را رفع می‌کنند.

به عبارت دیگر، جلوبندی ساز کسی است که صرفاً وظیفه تعمیر جلوبندی را بر عهده دارد.

جلوبندی ساز با سیستم ترمز، تعلیق و فرمان سر و کار دارد که در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباه در تعمیر هر قسمت آن، سلامت راننده و سرنشینان به خطر می‌افتد. از این رو جلوبندی سازها اغلب مهارت بیشتری نسبت به مکانیک‌ها دارند، برخی از آنان دوره‌هایی برای کسب مهارت گذرانده‌اند و باید در کار خود حساس‌تر و دقیق‌تر باشند.

شغل جلوبندی سازی نسبت به مکانیکی و یا دیگر شاخه‌های تعمیرات خودرو چند مزایا دارد:

  • کار جلوبندی ساز نسبتا سبک‌تر از مکانیک‌هاست.
  • به دلیل تخصصی شدن و پیدایش شاخه‌های متعدد تعمیرات خودرو، جلوبندی سازی اصولی در سال‌های اخیر مشتریان زیادی پیدا کرده‌است.
  • در سال‌های اخیر رانندگان به اهمیت استفاده از قطعات یدکی اصل و استاندارد و چکاپ جلوبندی دوره‌ای پی برده‌اند، لذا بازار کار جلوبندی سازان نیز بهتر شده‌است.
  • جلوبندی سازها به طور تخصصی تعمیر و تعویض قطعات ماشین‌های تصادفی را انجام می‌دهند و تمرکز ویژه‌ی آنان بر این بخش موجب شده تا درصد خطا در تعمیرات ماشین‌های تصادفی کاهش یابد.
  • رانندگان تاکسی، آژانس و افرادی که زیاد از خودرو استفاده می‌کنند، مشتریان ثابت جلوبندی سازها هستند، بنابراین همواره بازار آنان پررونق خواهد بود.

سوالات متداول

آیا وین یدک خدمات جلوبندی سازی ارائه می‌دهد؟

خیر، وین یدک یک فروشگاه اینترنتی تخصصی است که قطعات و لوازم یدکی خودرو عرضه می‌کند و خدمات تعمیرات خودرو ارائه نمی‌کند.

آیا وین یدک برای فروش عمده‌ی قطعات به تعمیرکاران و جلوبندی سازها تخفیف در نظر می‌گیرد؟

همکاری با تعمیرکاران باعث افتخار ماست، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی فروش محصولات با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

آیا ارسال قطعات به تعمیرگاه‌های جلوبندی سازی ممکن است؟

بله وین یدک تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا قطعات مورد نیاز شما عزیزان در اسرع وقت به دستتان برسد. برای هماهنگی و ارسال قطعات با پیک با ما در ارتباط باشید.

کلام آخر

احتمالا با پایان این مقاله شما نیز متوجه این موضوع شده‌اید که جلوبندی سازی چیست، جلوبندی ساز کیست و چه تفاوت‌های با مکانیک دارد. جلوبندی سازی یک شاخه‌ی تخصصی از تعمیرات خودروست که تنها به سیستم تعلیق، فرمان، چرخ‌ها و لنت جلو، اکسل و میل تعادل و… مرتبط است.

خودروهایی که جلوبندی‌شان آسیب زیادی دیده باشد، به جای تعمیر قطعات بایستی لوازم نو خریداری نمایند. لذا جلوبندی سازها باید همواره با فروشگاه‌های لوازم یدکی در ارتباط باشند.

برای همین منظور، فروشگاه تخصصی لوازم جلوبندی وین یدک، لیستی کامل از تمام لوازم جلوبندی را عرضه کرده و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *