مقایسه را ببنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

محصولات بوش طبق جناقی

30٪ تخفیف بگیرید

خرید کنید

ضربه گیر اکسل عقب ۴۰۵ چه نقشی درعملکرد خودرو در زمان رانندگی دارد؟

ضربه گیر اکسل عقب ۴۰۵

ضربه گیر اکسل عقب ۴۰۵ چه نقشی درعملکرد خودرو در زمان رانندگی دارد؟

فهرست مطالب

به‌نظر شما نقش ضربه گیر اکسل عقب 405 در کیفیت رانندگی چقدر است؟ هنگام رانندگی، خودرو با پستی و بلندی‌‎های زیادی مواجه می‌شود. هر بار که ماشین از روی یک دست‌انداز یا سرعت‌‌گیر عبور می‌کند، شما می‌توانید بالا و پایین شدن شاسی خودرو را به وضوح ببینید. چنین ضربات و تکان‌هایی به سیستم تعلیق خودرو آسیب زیادی وارد می‌کند و موجب فرسودگی قطعات جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو می‌شود.

برای جلوگیری از واردشدن ضربات و نوسانات به شاسی خودرو، ضربه‌گیرهای متعددی طراحی شده‌است که نمونه‌ی یکی از مهم‌ترین‌ها ضربه گیر اکسل عقب 405 است که در دفع ضربات وارد شده به شاسی خودرو نقش موثری دارد.

هنگامی که خودروی شما در دست اندازها صداهای ناهنجاری بدهد و یا تکان‌های شدیدی را احساس کنید، بهتر است تا سازوکار اکسل عقب و ضربه‌گیرهای آن را بررسی نمایید.

ضربه گیر اکسل عقب ۴۰۵ چیست و چه کار می کند؟

ضربه گیر اکسل عقب یا مانتینگ مربعی (mounting bush) نوعی ضربه‌گیر است که از جنس لاستیک و فلزی ساخته‌ شده‌است و ضربات وارد شده به محور اکسل را خنثی می‌کند. اکسل یکی از بخش‌های مهم سیستم تعلیق خودروست و علاوه‌بر تحمل وزن خودرو، قدرت موتور را به طور پایدار به چرخ‌های عقب انتقال دهد.

ضربه گیر اکسل عقب 405 یک قطعه‌ی مربعی شکل از جنس لاستیک و فلز است.
ضربه گیر اکسل عقب 405 یک قطعه‌ی مربعی شکل از جنس لاستیک و فلز است.

ضربه گیر اکسل عقب پژو مربعی شکل است و با دو پیچ به انتهای اتاق خودرو متصل شده و یک پیچ از اکسل را به بخش میانی این قطعه وصل می‌کند تا ضربات و نوسانات را خنثی کند. هدف اصلی از حضور این قطعه در سیستم تعلیق عقب خودرو آن است که نیروی واردشده ناشی از دست اندازها و سرعت‌گیرها خنثی شود.

بعد از نصب این قطعه دیگر ضربه یا فشاری از اتاق به اکسل خودرو وارد نمی‌شود. اکسل بخش مهمی از سیستم تعلیق عقب است که در صورت آسیب دیدن آن صداهای ناهنجاری از عقب خودرو به گوش خواهد رسید.

تفاوت ضربه گیر اکسل عقب ۴۰۵ و دسته موتور مربع 405 چیست؟

دسته موتور مربع 405 قطعه‌ایست که در قسمت بالایی موتور با پیچ نصب می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این قطعه آن است که ضربات وارد شده از ناهمواری‌های مسیر به موتور خودرو وارد نشود. از سوی دیگر خود موتور نیز به دلیل فرایند احتراق، لرزش و جنبش‌هایی در جای خود دارد که بایستی تا حد ممکن کاهش یابد. از این رو قطعه‌ای با نام دسته موتور، روی موتور نصب می‌شود تا چنین نوساناتی را خنثی نماید.

حال تفاوت اصلی این قطعه با ضربه گیر عقب اکسل 405 در محل نصب آن است. دسته موتور در قسمت جلویی سیستم تعلیق نصب می‌شود، اما ضربه گیر اکسل در بخش انتهایی سیستم تعلیق قرار دارد.

سوالات متداول

از ضربه گیر اکسل عقب 405 درچه خودروهای دیگری می‌توان استفاده می‌کرد؟

از آنجایی که اکسل پژو پارس و دنا مشابه هم هستند، ضربه گیر اکسل 405 برای این دو خودرو نیز استفاه نمود.

آیا ضربه گیر اکسل عقب 405 قابل تعمیر است؟

خیر، این قطعه متشکل از لاستیک و فلز و در صورت خراب شدن نمی‌توان آن را تعمیر نمود. بنابراین در صورت خرابی آن بایستی تعویض شود.

جمع بندی

توجه به سلامت و کارایی قطعات سیستم تعلیق خودرو رانندگی آسوده و آسایش شما را تضمین می‌کند. ضربه گیر عقب اکسل 405 قطعه‌ایست که وظیفه‌ی خنثی کردن ضربات وارد شده به بخش انتهایی خودرو را برعهده دارد تا از برخورد اتاق خودرو با اکسل جلوگیری کند.

اکسل قطعه‌ی مهمی در هدایت نیرو و تنظیم محور چرخ هاست به همین خاطر هیچ‌گاه سرویس جلوبندی و سیستم تعلیق را فراموش نکنید زیرا با خراب شدن اکسل ممکن است خودرو دچار لرزش و انحراف شود. برای دریافت قطعات اصل و باکیفیت جلوبندی و سیستم تعلیق می‌توانید به فروشگاه وین یدک مراجعه نمایید.

تمامی لوازم یدکی خودرو در فروشگاه ما با ضمانت ارسال کالا و گارانتی به همراهان عزیز عرضه می‌شوند، تنها با چند کلیک می‌توانید محصولات مورد نظرتان را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *